Fantastic 4
zsozso 2005.10.15. 10:45
Fantastic 4
Fantastic 4
 Mindenki autogramot akar... | Gonosz bcsik s nnik mindig is voltak, vannak, s lesznek is. Ugyangy j nnik s bcsik is rkk lteznek, hogy elnspngoljk a gonoszokat, s megmentsk a vilgot, az emberek pedig igen jl elszrakoznak ezen. Egyes emberkk nem is oly rgen kitalltk: a nnik s bcsik kalandjai remekl illenek a filmsznhzakba, gy mind tbb s tbb alkots veszi grcs al a kedves jk, s a nmileg kedvetlenebb gonoszok vilgmegvlt harct. S mint az a nnikkel, bcsikkal, s pnzel teli vilgunkban lenni szokott, ha egy zlet beindul, a folytats csstl jn, minden ltez platformon. gy esett, hogy a klasszikus j s rossz –ezttal csak bcsibl van negatv kiads, nnibl nem – harct bemutat legjabb opus, a Fantasztikus ngyes PC-s inkarncija landolt a kezeim kztt.
A kplet egyszer: adott egy tudscsapat, tokkal vonval – azaz piltval, fnkkel, rsiklval – s egy kozmikus baleset. A baleset folyomnyaknt az t btor ember klnleges kpessgekre tesz szert: Reed Richards prof gumiemberr vlik, Sue Storm lthatatlann tud vlni, ezen fell pszichs energikkal is rendelkezik, Johnny Storm „emberi fklyv” lnyegl t, Ben Grimm pedig a „Lny” lesz – egy eleven kszikla. A kakukktojs az tdik tag, Victor Von Doom, aki jonnan szerzett aclos erejt nem a ngyes ltal kultivlt vilgbke megteremtsre hasznlja fel, sokkal inkbb a mit sem sejt peonok terrorizlsra. A film a Dr. Doom elleni harcot, s a „Lny” nmagval szembeni vvdst dolgozza fel, a jtk azonban nmileg messzebb megy: a film cselekmnyt nagy vonalakban felveszi ugyan, de hozzadja a kpregnyekbl megismert gonoszabbnl-gonoszabb ellenfeleket, epizdonknt egyet.
 Cicicc, cicicc | A jtkmenet igen dicsretesen kihasznlja a ngy fhsbl add lehetsgeket, gy a plyk nagy rszt nem egyedl, hanem ketten kell vgigvinni, a fejezetek legvgn pedig sokszor mind a ngy hst irnythatjuk, kztk brmikor vltva. Minden egyes plya teljestse utn, hatkonysgunktl fggen pontokat kapunk, melyeket eloszthatunk vagy hseink klnfle kpessgei kztt, vagy pedig a rejtett videk, interjk, kpek trulnak fel elttnk a megfelel mennyisg pont rldozsval. Ez, kombinlva a hsk kztti vlaszts lehetsgvel sokat dob a jtkon, cskkenti a monotnit, javtja az esetleges jrajtszsi rtket. Maga a jtkmenet persze nem tlzottan szofisztiklt – megynk elre, gyakjuk az ellent, megoldunk valamilyen igen egyszer minijtkot, majd megynk elre, kis gyessgi rsz, utna pedig lecsapjuk a fgonoszt, s ksz is vagyunk. Nagyjbl minden hasonszr jtkban ezt az utat jrjuk be, m ami ezen a tren a Fantasztikus ngyes malmra hajtja a vizet a mr emltetteken kvl, az az ellenfelek egszen korrektnek tn vltozatossga –legalbbis a tavalyi Pkember hrom egsz ellenfele utn ezen jtk majd’ kt tucatnyi sztaprtand ltformja orgazmuskzeli lmnyeket tartogat.
A jtkmenethez hasonlan a grafika is egszen kellemes meglepetseket rejt. Termszetesen nem kell Unreal 3.0 szint motorcsodra gondolni, de a maga ltalban elnagyolt, lettelen textrkkal teli konzolos tirat kategrijban nagyon is pofsnak mondhat ltvnyt prezentl a jtk. A zent a filmbl vettk t, a szinkronhangokat a mr megszokott mdon a sznszek adjk. A hangok tern tl sokat nem vrtam, s nem is kaptam, a megszokott pici-puha kzpszer audirszt kapjuk, se tbbet, se kevesebbet.
Kellemeset csaldtam a Fantastic Fourban. Dacra annak, hogy amennyiben a teljes jtkspektrumot nzzk, gy egy gyengn kzpszer jtkot kapunk, viszont amennyiben a kzelmlt kpregny-adaptcii alapjn kszlt jtkokat nzzk, gy mr igen elkel helyet foglal el a Fantastic Four. Vgre kaptunk egy olyan, film alapjn kszlt jtkipari termket, mely fogyaszthat a kpregny, avagy a film irnti rajongs nlkl is. Ez pedig manapsg ritkasgszmba megy...
|