
A The Sims sorsa kimerti a nagy amerikai sikertrtnet fogalmt: Will Wright jtkban senki nem hitt, minden elemzs bukst jsolt neki, s az EA fejesei mindssze azrt dntttek a kiadsa mellett, mert a „Sim”, mint mrkanv, igen bejratott volt, kvetkezskppen remnykedni lehetett a nullszaldban, avagy a szolid sikerben. Azonban mindenki nagy meglepetsre ez az eleve hallra tlt, mondhatni idita (vagy zsenilis?) koncepci kibrelte magnak az eladsi toplistk els helyt, s a msodik rsz nlkl is tbb mint 20 millit adtak el az alapjtkbl, s megszmllhatatlan kiegsztjbl. Nem csoda ht, ha a tavaly v vgn megjelent, s a mai napig tbb mint hatmilli pldnyban elkelt The Sims 2-hz is lassan beindul a kiegszt-dmping, melyek a megszokott EA-s precizitssal adagoljk az jdonsgokat millik hn szeretett jtkhoz. Az els kiegszt, a University nevet viseli, s a msodik rsz Magyarorszgon kimagaslnak szmt eladsai miatt az alapjtk utn a bvts honostsa sem maradt el. gy nmi kpzavarral lve, a „magyar keresztsgben” stlszeren az „Egyetem” nevet kapta.
Mint azt a nvbl sejteni lehet, a filmek tmjul is oly npszer egyetemi let van tertken a kiegsztben – termszetesen az amerikai campusokat grcs al vve. A krnyezet egy j letszakaszt ragad ki, s ezltal bvti simjeink eddigi, meglehetsen szimpla letvitelt: fiatal felnttknt mostantl nem kell egybl munkba mennnk, hanem tovbb kpezvn magunkat, beiratkozhatunk egy felsoktatsi intzmnybe. Lehetsgeink mr a lakhatsnl bvltek, hiszen vlaszthatunk, hogy kireplvn a pici-puha otthoni kzegbl vagy albrletbe kltznk, vagy pediglen az oly romantikusnak tn kollgiumi letet mellett tesszk le a voksunkat. A kollgiumok berkein megismerkedhetnk az amerikai egyetemi let szerves rszvel: a grg klubok rendszervel. Nagy vonalakban ez annyit tesz, hogy minden egyes kollgiumnak megvan a maga kln neve, szablyai, loknis-nyalks lenyzi, s szellemisge. Szmos intellektulis, s mlyrehat bartsgot kthetnk, melyek kordban tartsra szolgl a KotOR 2-bl ismers influence pontok rendszere. Befolysunk segtsgvel rbrhatjuk a jobb sorra rdemes trsainkat, hogy az alantas – vagy ppen nagyon nem szeretett – munkkat elvgezzk helyettnk, s mi felhtlenl szrakozhassunk, mikzben msok a szobnkat takartjk, avagy a hzidognk fltt grnyednek. A tanulstl azonban sehogy sem szabadulhatunk meg: miutn beiratkoztunk s vlasztottunk a felknlt tizenegy szak kzl, vgig kell kzdennk a nyolc flvbl ll fejtgtst, s szorgalmasan kell tanulnunk a vizsgkra is – azaz egy-egy tbulizott flv utn mint az rlt tanulhatunk a vizsgk eltt. J tlet, hogy minden peon kap egy lland letclt, lehet dolgozni ennek elrsn.
A jl bevlt The Sims kiegsztk nyomdokain haladva az Egyetemben is raklapnyi j trgyat zdtanak rnk. Van itt minden, a hsev nvnytl a mobilig, csocsasztaltl a vzipipig. Van kt j ptszeti stlus is: az egyik a 60-as vek sznpomps vilgt idz tarka kompozcik trhza, a msik pedig egy gtikus kszlet. Idnket termszetesen nem csak szobnk ngy fala kztt fogjuk eltlteni. Srn ltogathatjuk a campus egyb rszeit is, ezek kzl elssorban a klubhzat kell kiemelni, ahol fktelen bulikban vehetnk rszt.
A grafikrl nemigen lehet jdonsgok mondani a Sims 2-hz viszonytva: a karakteranimcik tovbbra is tsek, akrcsak a gpigny, mely jottnyit sem vltozott az alapjtkhoz kpest. Pedig lehetett volna mit optimalizlni a jtk motorjn. Zenebonk tern kt j hangzs jelent meg, az egyik affle alternatv rock, a msik pedig akusztikus jazz, mindkett hozza a Sims 2 „adinak” sznvonalt.
A The Sims 2: Egyetem mintapldja a jl sikerlt kiegsztknek: a tma telitallat, az j opcik jk, akrcsak a ktelez j trgyak s berendezsi stlusok, a hangulat pedig vlemnyem szerint fellmlja a Sims 2 ltal generltat, ami nem kis sz. sszessgben teht minden a helyn van, kr, hogy pr bosszant hibt ne kszbltek ki Maxis berkekben, de remljk, a mr kszl kvetkez kiegsztben (Nightlife) ezt is ptolni fogjk.