
A Games Convention alkalmval egy prezentcin vehettem rszt a Ubi Softnl, ahol a fejlesztcsapat egyik tagja mutatta be a Prince of Persia sorozat idn megjelen legjabb, harmadik epizdjt. A killtsra egy konzol verzival kszltek, de sajnos ebben is eljtt egy-kt bug, ami miatt nem tudtak mindent megmutatni, amit szerettek volna, de a fontosabb jdonsgokat azrt szerencsre ltni lehetett.
A trtnet ott folytatdik, ahol a Warrior Withinben abbamaradt. Hercegnk Kaileenval egytt visszatr az Id szigetrl Babilonba, ahol azonban a hn htott bke s nyugalom helyett harcok dlnak, s a birodalom is ellene fordul. A Herceget fogsgba ejtik, s Kaileennak nincs ms vlasztsa, mint felldoznia magt s szabadon engednie az Id Homokjt, hogy megmentse. A szkevnyknt utcra kerl Herceg egyedl indul tnak Babilonban, hogy megmentse Kaileent s birodalmt.
A Herceget a testbe kerlt Id Homokja annyira „megmrgezte” mr, hogy kalandjai sorn sokszor eltr belle „msodik nje”, a Stt Herceg (Dark Prince), gy immron kt karaktert irnythatunk a jtkban. A Stt Hercegg alakuls fhsnk kls talakulsval jr egytt. Ilyenkor a testben lv lncot (Daggertail) is alkalmazni tudjuk, mind mozgshoz (pldul tlendlni kt plet kztt), mind harc sorn. A Stt Hercegnek az letben maradshoz szksge van a folyamatos gyilkolsra, gy marad biztostva testben a megfelel mennyisg homok.
Az egyik legjobban kiemelt s legfontosabbnak tekintett jts a harcrendszer kiegsztse az n. „Speed Kill System”-mel. Ez az ellensgek likvidlsnak ltvnyos mdjt jelenti, azonban az szksges hozz, hogy a megfelel idben hajtsuk vgre az adott mozgskombincit. A kulcssz a pontos idzts, msklnben ellensgnk szrevesz a csaps eltt, s hagyomnyos kzdelemben vagyunk knytelenek elintzni (ilyenkor jn kpbe a Warrior Withinben bevezetett „Free Form” harcrendszer tovbbfejlesztett vltozata). A Speed Kill System segtsgvel gyakorlatilag egyetlen tssel vgezhetnk egy vagy akr tbb ellenfllel is. Az j harci lehetsg azonban a mestersges intelligencia talaktst is szksgess tette a jtkban: rjratoz ellenfeleink szrevehetik vagy meghallhatjk a kzelkben lv Herceget, ha vatlanok vagyunk. A bemutat sorn termszetesen pldkat is lthattunk a Speed Kill System alkalmazsra: egyszer egy falon futott t a szemkzti erklyre a herceg, s vgzett hirtelen az ott ll rrel, egyszer pedig fentrl, kt fal kztt lefel „lpegetve” lepte meg az ellensget. Ez utbbi helyen radsul egy teleport-szer ltestmny – egy gynevezett Sandgate – is volt, amin keresztl ellensgnk azonnal erstst hvott, ha szrevett bennnket. A Herceg s a Stt Herceg irnytsakor egyarnt alkalmazhatjuk a Speed Killeket, az elbbi az Id Trt, az utbbi lnct hasznlja a kivgzshez.
A jtkterlet a trtnet elrehaladsa rdekben korltozott lesz, nem mszklhatunk szabadon Babilon terletn, de egy ilyen jtknl ez jl is van gy, nincs szksg a GTA-jelleg szabad barangolsra. Az egszet pedig vltozatoss teszik a nha kzbekelt fogatos kldetsek: egy lovas fogatra pattanva szguldozhatunk az utckon, mikzben tmadnak rnk az ellensges katonk. Nem kell azrt fogat-szimultorra szmtanunk: ilyenkor csak jobbra s balra mozgathatjuk a jrgnyt, emellett viszont a Herceget is irnytani kell, hogy lecsapja tmadit.
Egy-egy f ellenfl (boss) is az utunkba akad, ezek levershez is nagy segtsget nyjtanak a Speed Kill kombincik. Kiss skizofrnn vl hercegnknek a msik nje is szolgl nha tanccsal, segtve eltallni a megfelel tmadsi mdot az ellenfl elintzshez.
A Prince of Persia 3 a zr epizdja lesz a Sand of Time-mal indult sorozatnak. Ez nem jelenti azt, hogy nem lesz tbb Prince of Persia jtk, de az Id Homokjhoz kapcsold trtnetnek a tervek szerint ez vben vge szakad. A kvetkez genercis konzolokra gy mr maximum egy teljesen j PoP sorozatra szmthatunk – egy sikeres jtkszrit ugyanis nem valszn, hogy veszni hagynnak a fejlesztk s a kiad...